For English version please press here

Betalings- og leveringsbetingelser

Version 2022:1 gäller från och med den 1 Januari 2022.

PerMånad.se drivs av LeaseCloud AB – din specialist på finansiering för småföretag. LeaseCloud AB erbjuder leasing till aktiva företag – från enskild firma till aktiebolag, skola och kommun. Vi använder oss av flera finansbolag för att kunna erbjuda bästa möjliga service. Alla priser i denna shop är exklusive moms.

Bestilling

Bestill produkter via www.permaned.no. Ved åpenbare feil (f.eks. feil pris, trykkfeil osv.) forbeholder vi oss retten til å rette feilen i etterkant. Hvis du ikke er fornøyd med vår korrigering, har du selvsagt rett til å kansellere bestillingen. Vi forbeholder oss også retten til ikke å gjennomføre en bestilling hvis produktet er utsolgt, hvis det maksimale antallet per kunde overskrides eller i tilfelle en teknisk feil. Spesielle bestemmelser gjelder for spesialbestillinger av produkter som ikke er på lager. Det er ikke mulig å kansellere bestillingen. Det er ingen returrett på produktene. Spesialprodukter omfatter bestillingsvarer, varer som bare kan leveres direkte fra leverandøren eller spesialtilpassede produkter som ikke finnes på lager.

Transport og frakt

Leveringen er gratis. Levering skjer vanligvis innen 1-3 dager (hverdager) etter at bestillingen er bekreftet. I tilfeller der en vare ikke er på lager og må bestilles fra en leverandør, kan leveringstiden være lengre. Et eksempel på dette er en spesialkonfigurasjon av en datamaskin som må bygges på fabrikken på bestilling. Informasjon om leveringstid gis ved bestilling og via vår chat. Permåned leverer kun innen Norge. Vi samarbeider med de fleste store leverandører som Apple, Tech Data, Ingram Micro, ALSO og Dustin. Dersom noen av de bestilte produktene ikke er på lager og har lengre leveringstid enn de andre produktene, kan det i noen tilfeller forekomme flere leveranser.

Transportskader

Vi anbefaler dere å kontrollere varenes tilstand og antall ved mottak. Synlige skader eller brister skal umiddelbart meldes fra til det aktuelle transportselskapet. Hvis fraktskaden er synlig på den ytre emballasjen, er det viktig at du påpeker dette når du mottar pakken. For at reklamasjonen mot Posten skal håndteres riktig, må du ta vare på emballasjen, adresselappen og eventuelt pallen som fulgte med den fraktskadde forsendelsen. Alle typer transportreklamasjon MÅ gjøres i løpet av fem dager etter levering til kunden.

Pris, betaling

Permånad.no viser priser ekskl. mva. ettersom vi retter oss mot bedrifter. 25 % merverdiavgift legges til prisen. Vi tilbyr leasing i 12, 24 eller 36 måneder. For øyeblikket er det ikke mulig å kjøpe med kort eller faktura. På slutten av avtaleperioden kan du velge å oppgradere til nye modeller, returnere utstyret eller kjøpe det tilbake til en pris som er så lav som 8-12 % av verdien. Avtalen løper så lenge du bruker produktene, eller til du bestemmer deg for å avslutte den. Tyveri- og skadeforsikringen og tilgangen til chatstøtte gjelder så lenge avtalen er aktiv.

Garanti og reklamasjoner

Vi er opptatt av at du som kunde skal føle deg trygg når du handler hos oss. Derfor tilbyr vi svært gunstige garantivilkår. Garantien dekker feil som oppstår i løpet av garantiperioden. Garantien dekker ikke feil som oppstår ved eller etter egen forandring av produktets funksjon og utseende, som ombygging, oppgradering eller annen konfigurasjon av produktet. Vi gir deg 1 års garanti på de fleste produktene i vårt sortiment. I de tilfellene produsenten har en lengre garanti, får du selvfølgelig samme garantilengde. Forbruksvarer og tilbehør som prosjektorpærer, batterier og ladere følger produsentens garanti som kan være kortere enn ett år. Hvis du mistenker at varen du har kjøpt på www.permaned.no er defekt, kan du kontakte oss via chat, e-post eller telefon. Produktgarantien for LCD/Plasma-skjermer gjelder med forbehold om pikselfeil. Ved pikselfeil henviser vi til produksentens pikselgaranti, og den kan være forskjellig fra produkt til produkt. Før en garantireparasjon eller garantibytte kan godkjennes, må vi eller en av våre samarbeidspartnere undersøke produktet. Hvis det ikke er en garantifeil, men en såkalt håndteringsfeil (f.eks. feiljustert produkt, skade på grunn av uaktsomhet osv.), har vi eller servicesenteret rett til å belaste deg for undersøkelseskostnadene. Fraktkostnader og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg. Vi har valgt ut våre partnere med stor omhu og tilbyr en landsdekkende tjeneste for å gi deg som kunde en førsteklasses garantiprosedyre.

Produktinformasjon

Vi tar forbehold om eventuelle feil i opplysninger om pris, produktbeskrivelse, bilder osv. som skyldes tekniske eller menneskelige feil. Vi prøver selvfølgelig å ha så god og nøyaktig produkt- og bildeinformasjon som mulig på permanad.se. Gi oss beskjed hvis du finner feil i produktbeskrivelsene eller bildene. Kunden informeres herved om at Permåned som hovedregel kun leverer produktbeskrivelser/bruksanvisninger for produkter som selges på nettstedet i elektronisk versjon.

Force Majeure

Permåned.no er ikke ansvarlig for skade eller forsinkelse som skyldes rettslige pålegg, myndighetsinngrep, mobilisering, krigshendelser, beslag, valutarestriksjoner, systemsvikt, feil eller begrensninger i leveranser fra underleverandører, streik, lockout, boikott, blokade eller andre lignende omstendighet ersom enten forhindrer eller vanskeliggjør Permåned.ses ytelse i en slik grad at den ikke kan utføres annet enn til en unormalt høy kostnad.