Ofte stilte spørsmål om PerMåned

 

Må jeg ha en bedrift for å bestille?

PerMåned henvender seg til bedriftskunder: Enkeltmannsforetak, kommandittselskap, delt ansvar (DA) eller aksjeselskap.

Kan jeg kjøpe fri utstyret?

De fleste av kundene våre bytter til nytt utstyr etter to till tre år, men av og til ønsker man kjøpe det fritt og beholde det. Etter avsluttet bindingstid er restverdien normalt mellom fem og ti prosent. Ta kontakt med oss for pris hvis du ønsker å frikjøpe det før tiden.

Hva skjer når bindingstiden utløper?

Da har du mulighet til å kjøpe det fritt, bytte til nytt, fortsette å lease eller levere tilbake utstyret. Dersom du ønsker å kjøpe fritt etter avsluttet bindingstid, er restverdien normalt mellom fem og ti prosent. De fleste av våre kunder bytter til nytt utstyr og levere tilbake det gamle.

Er det ikke tungvint å lease?

LeaseCloud BankID-signering via mobilen eller på datamaskinen tar bare et par sekunder. Det er langt raskere enn å taste inn kredittkortopplysningene dine.

Er det bindingstid?

Du kan velge mellom 24 eller 36 måneders bindingstid. Velg selv i kassen etter behov.

Hvilke produkter kan byttes?

Produkter kan byttes etter at kontraktsperioden er utløpt.

Hvor ofte kommer fakturaene?

Avtalen faktureres hvert kvartal.

Er det helt nye produkter dere leaser ut?

Det er alltid nye produkter i uåpnet forpakning hvis ikke annet fremgår. Av og til har vi kampanjer med lavere pris på f.eks. en åpnet forpakning, men da fremkommer dette tydelig i skriftlig form.

Tilkommer det noen ytterligere kostnader i tillegg til månedsleien?

Oppstartsavgiften er kr. 450.

Etter at du har signert avtalen, har du 14 dager på deg om du vil bruke PerMånads komplette forsikring eller din egen bedriftsforsikring. Dersom du velger PerMåneds forsikring er egenandelen 5000 kr ved skade.

Må utstyret være forsikret?

Ved leasing av utstyr gjennom PerMåned skal alt være forsikret mot tyveri og skade i hele leieperioden. PerMåned tilbyr en svært god komplett forsikring med lav egenandel. Forsikringen gjelder ved alt fra tap av telefon til innbrudd på kontoret. Vi reparerer eller sender ut nye produkter, slik at bedriften din ikke blir mer lidende enn nødvendig. Dersom du likevel ønsker å beholde din eksisterende bedriftsforsikring, ta kontakt med oss.

Kan jeg bruke innboforsikringen min i stedet?

Nei, dessverre. En innboforsikring dekker ikke produkter som leases av bedriften din. Merk også at innboforsikringer som regel har nedskriving av produktenes verdi.

Vår bedrift har mye kapital og kjøper alt. Hvorfor skal vi lease?

Stort sett alle bedrifter er i dag avhengige av velfungerende IT-løsninger. Behovene kan være varierende, men det er mulig å spare penger på at de ansatte har riktig utstyr med gode rutiner for bytte, service og support.

Med leasing får dere en fast månedsutgift og slipper å binde opp kapital i IT-utstyr. I dag er rentene så lave at merkostnaden er ubetydelig sammenlignet med økt effektivitet. Og husk: Fornøyde medarbeidere blir lengre og er mer produktive!

Har du andre spørsmål?


Søk her for å få svar på enda flere av de vanligste spørsmålene. Ta kontakt med oss i kundechat eller ring oss.

Populære leasingprodukter

iPad tilbehør

Apple Pencil 2nd Gen

47kr / mnd

Tomt på lager

51kr / mnd

Tomt på lager

Utgåtte produkter

iPad Air

154kr / mnd

Utgåtte produkter

Magic Mouse 2 – stellargrå

32kr / mnd

Tomt på lager

868kr / mnd

Tomt på lager

544kr / mnd